22.12.05

Jouluevankeliumi Tuomaan mukaan

Toivotan kaikille blogin lukijoille rauhallista joulua ja antoisaa uutta vuotta!

Jeesus sanoi: "Vanha mies ei epäröi kysyä seitsemän päivän ikäiseltä pieneltä lapselta, mistä elämän löytää, ja hän saa elää. Näin monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi, eikä ensimmäisellä ja viimeisellä ole eroa" (Tuom. ev. 4)

Kreikan toinen välikertaus

Toisen välikertauksen tuloksia ei ryhmien 3 ja 4 osalta ehditty viedä opintorekisteriin. Tulokset ovat nähtävillä pdf-tiedostona samassa osoitteessa kuin kreikan kertauspaketit (ks. linkki oikealla). Vain niiden opiskelijoiden arvosanat on listattu, jotka ovat antaneet luvan nimensä ja tuloksensa julkaisemiseen netissä. Opiskelijanumeroita en käyttänyt, sillä niiden kirjoittaminen olisi ollut liian työlästä ja virheille altista. Muut saavat tuloksensa tietoon ensi vuoden alussa, jolloin ne viedään opintorekisteriin.

Tässä vielä pistetaulukko:

24=5 väh. 21>5
20=4 väh. 18>4
16=3 väh. 14>3
12=2 väh. 11>2
8=1 väh. 8>1

Tentit 16.12. arvosteltu

Tiedekuntatentin 16.12.05 tentit on arvosteltu ja tulokset ovat nähtävillä eksegetiikan laitoksen ilmoitustaululla.

9.12.05

25.11. tentit arvosteltu

Tiedekuntatentin 25.11. tentit on arvosteltu ja tulokset ovat nähtävillä eksegetiikan laitoksen ilmoitustaululla. Pahoittelen sitä, että tulokset ovat saatavilla vasta iltapäivällä viimeisenä määräpäivänä. Yritän parantaa tapani.

Arvosteltavana oli tällä kertaa myös yksi essee ja yksi lukupäiväkirja. Molemmat erinomaisia! Toivoisin, että opiskelijat löytäisivät yhä enenevässä määrin nämä vaihtoehtoiset suoritustavat.

Tenttitulosten saaminen nettiin edellyttäisi kirjallista suostumusta kultakin tenttijältä (aivan kuten pääsykokeissakin). Meneekö liian monimutkaiseksi?

Kreikan luentojen kertauspaketit

Kreikan luentojen kertausmonisteet ovat nyt netissä. Linkki niihin löytyy blogin oikeasta sivupalkista. Kertauspaketit sisältävät tiivistelmän kahdella ensimmäisellä luentojaksolla opetetusta kieliopista. Ne eivät korvaa oppikirjaa tenttiin valmistautumisessa, mutta pyrkivät auttamaan kaikkein keskeisimmän kielioppiaineiston kertauksessa.